Obyvatel

Název: Obyvatel

Originální název: The Resident

Autor: Francis Cottam

Počet stran: 256

Nakladatelství: Galatea

Juliet Devereauová je lékařka, která svou práci miluje, připadá si šťastná a vede spokojený život. Když však přijde domů dříve z práce, čeká ji nemilé překvapení v podobě nevěry jejího manžela. Julietino manželství se rozpadá a ona hledá nové bydlení, avšak není to nic jednoduchého. Někde se musí postavit na špičky, aby vůbec viděla z okna, někde kdysi zabíjel sériový vrah… Až jednou objeví vskutku nádherný byt, který vypadá naprosto skvěle, navíc není ani vůbec drahý, pro Juliet naprosto ideální. Ale když působí věci příliš ideálně, většinou v tom je vždy nějaká vada…

Proč ji pronásleduje pocit, že ji někdo sleduje? Co znamenají podivné zvuky, které se někdy ozývají a probouzí ji ze spánku? A co ty siluety muže v jejím pokoji? Kde vlastně končí paranoia a začíná skutečnost? Zdá se, že Juliet není jediná, kdo má ten děsivý pocit, že ji někdo sleduje. Co se v tom bytě vlastně děje? Kdo s ní sdílí její domov? Kdo si s ní zahrává? Podaří se jí vůbec vyváznout z toho všeho živá?

Juliet – hlavní hrdinka, nebyla špatná, ani nijak extra skvělá. (Dobře, neodpustím si poznámku, že to trošku ovlivnilo to, že nečte knížky, no jo.) Každopádně mi nijak moc nevadila, v některých částech mi byla vážně sympatická, dokázala jsem s ní soucítit a chápat ji, v jiných to bylo úplně naopak. Na vytvoření názoru to je pro mě dost sporná postava. Dalším hrdinou knížky je Max, Julietin nový domácí. Rozhodně zajímavá postava. Pak je tu August, Maxův dědeček, který působil děsně zvláštně a upřímně mě trochu děsil. Měla bych zmínit i Jacka – Julietina manžela, kterého jsem navzdory všemu měla nějakým způsobem ráda. (No dobře, dobře, znovu trochu ovlivněno tím, že je to spisovatel.) A nesmím zapomenout na její nejlepší kamarádku Sydney, která byla Juliet velkou oporou, ale mně příliš nesedla.

Obyvatel se mi četl dobře a rychle, což mě trochu překvapilo, jelikož ačkoli mám thrillery ráda, vždy mi trvá dlouho, než je přečtu a jsou pro mě celkem náročné, každopádně to se u Obyvatele nestalo. Knížka byla čtivá, četla se lehce a měla jsem jí přečtenou během tří dnů.

Co se příběhu týče, byl vskutku dobrý. Děj byl zajímavý, napínavý a místy dokonce trochu strašidelný. Byla jsem zrovna v bytě přes noc úplně sama a začínala jsem být z té knížky paranoidní, chytal se mě pocit, že mě někdo sleduje. Byla jsem hodně zvědavá, jak to dopadne, ačkoliv dost věcí bylo předvídatelných. Hodně mě bavily kapitoly o Maxovi, protože mě zkrátka hodně zaujal a neskutečně jsem se vyžívala ve čtení o něm. Zatímco u kapitol s Juliet jsem se místy i nudila a nebyl problém uprostřed věty knihu odložit, u Maxe to bylo úplně naopak, úplně jsem to hltala. Další sporná věc na této knížce.

Obyvatel je knížka chvílemi fakt skvělá, napínavá, ohromně zábavná a úžasná a chvílemi zase trošku nudná, nezajímavá a nezáživná. Jak už jsem říkala, dost sporná knížka. Nemůžu si odpustit poznámku o konci, protože to skončilo takovým tím božím koncem, nad kterým se nelze neusmát. Když vše shrnu, knížka se mi líbila a zaslouží si o něco víc, než průměr.

rdjžtrdjžtrdjžt rgrggg

Děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.

5 Replies to “Obyvatel”