Nepřítel mého nepřítele

Název: Nepřítel mého nepřítele (Bavettovi #2)

Autor: Kateřina Petrusová

Počet stran: 356

Nakladatelství: Fragment

Joan Westová je bývalá policistka a svobodná matka. Jednoho dne však přijde do školky a ukáže se, že její tříletou dceru Amy už vyzvedl někdo jiný. Joan se zmocní strach a brzy na to se ukazuje, že se stalo to nejhorší – její dcerka byla unesena drogovým dealerem Torem, kterého Joan zná z minulosti. Toro ji vydírá – jestliže chce dostat zpátky svou holčičku, musí zabít hlavu mafie – Roberta Bavettu.

Joan je odhodlaná udělat cokoliv na světě, aby znovu měla u sebe své dítě, ať už by pro to měla zabít kohokoli. Drží se plánu, který Toro vymyslel a přichází jako zmlácená, týraná žena do azylového domu, který patří Bavettovic rodině. „Náhodou“ se ale místní recepční udělá špatně a brzy na to dá další náhodou výpověď Bavettova sekretářka a toto místo získává právě Jo. Začíná ale pochybovat, jestli dokáže Roberta zabít.

Mimo nové postavy, jako je Joan a Amy, potkáváme hlavně ty, které už se objevily v Nebezpečné lásce. Jsou tu Paige a Mike, hlavní hrdinové předchozí knížky, která jsem moc ráda zase potkala, je tu znovu Johnny, jedovatá kobří matka od Bavettů, úžasná hospodyně Theresa nebo Kevin Palbot, Paigein bývalý přítel. A hlavně je tu Robert – naprosto úchvatný a skvělý Robert, kterého si nelze nezamilovat.

Příběh je vyprávěn střídavě z pohledu Joan a Roberta a jakkoli vážně může znít, celá akce a mafie a všechno okolo je vlastně jen vedlejší děj vedle romantického příběhu dvou lidí. Knížka totiž hodně zavání romantikou – ne tou přeslazenou a okoukanou. Romantikou zábavnou a živou a krásnou a uvolňující.

Slovo zábavná je pro knížku slabé slovo a kdo má zkušenosti s touto autorkou, pak mě jistě chápe. Kateřina Petrusová má skvělý smysl pro humor a sarkasmus a u knížky se jeden nenudí. Mnohokrát jsem se nad textem usmívala, leckdy i nahlas zasmála. Smysl pro vtip je pro autorku veliké plus, dává to jejímu stylu psaní své osobité kouzlo a díky tomu humoru jsem ochotna číst od této spisovatelky cokoli.

Petrusová mě vždycky zmate tím, jak příběh vytvoří. Ta kniha je divná – ne ve špatném slova smyslu, ani v dobrém, nic víc za tím nehledejte, je zkrátka a jednoduše divná a kdybych nad tím měla moc přemýšlet, tak se asi upřemýšlím.
Naštěstí nad knížkou se moc přemýšlet nemusí. Je to čtivé, je to zábavné, skvěle si od toho oddechnete a na přemýšlení vlastně vůbec není čas a není to třeba, k tomu knížka určena není. Tahle knížka je k tomu, aby vás zabavila a abyste si ji užili.

Pokud od knihy čekáte nějaký akční příběh o mafiánech a vraždách, spoustu řešení vážných věcí a nekončící napětí, pak se toho nedočkáte. Pokud však hledáte něco oddechového na letní čtení s dávkou neokoukané romantiky a humoru, pak je Nepřítel mého nepřítele správná volba.

rdjžtrdjžtrdjžt

rdjžt

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment