Kruh

Autor: Sara B. Elfgrenová, Mats Strandberg

Nakladatelství: Fortuna Teen /Fortuna Libri/ (2012)
Počet stran: 515
Anotace: Engelsfors. Krásné jméno, příšerné město. Obklopené hlubokými lesy, kde lidé často zabloudí a zmizí. Jedné noci, kdy se měsíc zbarví do tajuplné rudé barvy, je svedeno šest dívek dohromady do zrušeného zábavního parku. Nemají nic společného. Nevědí, jak se tam dostaly ani proč tam jsou. Brzy však pochopí, že jedna bez druhé nepřežijí.
1. díl trilogie

Už od začátku mě kniha velmi zaujala! I když jsem se cítila trochu zmateně. Na začátek tam na mě vpadlo až moc postav a já se chvíli nedokázala orientovat kdo je kdo. Časem se to ale spravilo a já všechny dívky, o kterých se vypráví začala poznávat. Žádná z dívek měla nějaký problém, který jí tížil.
Samotářská Minoo, která vyniká ve škole, tiše sní o tom být krásná a je bláznivě zamilovaná zakázanou dětskou láskou. Krásná a divoká Vanessa, kterou trápí matčin přítel. Oblíbená, milá a přátelská Rebeka, která trpěla anorexií a strach, že by se to mohlo vrátit, nebo že by se s ní kvůli tomu mohl rozejít chlapec, kterého miluje. Linnéa, která začátkem knihy přichází o skvělého přítele. Zvířata milující Anna-Karin, jíž nepřestává dělat starost matka a škola, kde by si nejvíc přála být prostě neviditelná. A Ida, o které by každý řekl, že je sobecká a zlá, ale nikdo netuší, co již takovou dobu skrývá její srdce…
Já osobně jsem si nejvíce oblíbila Minoo, se kterou plně sympatizuji a soucítím. Jednou jsem kvůli ní dokonce brečela, když si uvědomím, že kromě té tajemné zápletky, jsme vlastně možná jedna duše.
Přijde mi fascinující, jak se z šesti dívek, které spolu vážně nemají nic společného, rázem stávají tak trochu kamarádky. Všechno to jde ale strastiplnou cestou, která si žádá oběti. Dívky se postupně sbližují jedna z druhou, začínají si uvědomovat, že možná spolu přece jen cosi společného mají a že je to nejspíš právě ta věc, která je toho večera v zábavním parku svedla jednou provždy dohromady.
Velmi se mi líbí zápletka této knihy, jelikož od začátku nevíte jaká je. Zápletka se sama pomalu odhaluje a přesto, že téma, které kniha nakonec odhalí, je celkem často používáno, ale ta cesta k zápletce knize dodá zcela originální nádech! Kniha celá je neuvěřitelně tajemná. Je plná podezřelých, u kterých si říkáte, že to prostě musí být on dotyčný/ ona dotyčná a pak prostě přijde odhalení a vy údivem otevřete pusu.Copak on/a to vážně mohl/a být? To snad ne! Ale pak, když nad tím přemýšlíte a když se to v knize poodhaluje si uvědomíte, že to najednou všechno do sebe zapadá. Každičký detail v knize má náhle nějaký smysl a já nad tím nepřestávám kroutit hlavou.
Také jsem si zamilovala prostředí, ve kterém se kniha odehrávala. Já totiž miluji příběhy, které se odehrávají tam na severu, především tady severní Evropa. Když jsem knihu brala do rukou, netušila jsem kde se to vše odehrává a tak vůbec. Jediné místo co jsem samozřejmě věděla bylo Engelsfors. Avšak byla jsem nadšená, když jsem zjistila, že se příběh odehrává ve Švédsku.
Podle mě kniha skončila naprosto tam, kde skonči měla a navedla průběhem čtenáře do malého tušení, co se bude dít dál a že se možná může něco skrývat i přímo mezi dívkami. Alespoň tak to navedlo mě a nyní se trápím tím, že nevím co se mezi nimi skrývá, ačkoli vím kde. Po dočtení si zkrátka uvědomujete, že konec knihy není konec příběhu, naopak možná začátek něco ještě hrůznějšího, čímž se ovšem budeme muset nechat překvapit. Na další díly se velmi těším a rozhodně si je budu muset také pořídit!
Celkově se mi kniha líbila. Mimo toho, že jsem prvních pár kapitol cítila zmatek a také že mě přece jen maličko zklamal pravý důvod toho všeho, tedy ta odhalená zápletka, byla kniha vážně nádherná. Doporučuji všem milovníkům toho tajemného, co vás nutí číst dál. Protože ta kniha chytne a nepustí bez neustálého přemýšlení, co jen bude dál…
rdjžtrdjžtrdjžtrdjžt