Esej o tragédii

Název: Esej o tragédii

Originální název: The tragedy paper

Autor: Elizabeth LaBanová

Počet stran: 288

Nakladatelství: Host

Na Irvingově střední škole se léta dodržují různé tradice. Jedna z nich funguje na principu „pokladu„. Bývalí čtvrťáci nechají přicházejícím čtvrťákům na pokojích jakýsi poklad – můžete najít lahev vína, šálu, knížku nebo dokonce živé zvíře. Duncan dostane pokoj toho divného albína Tima, který mu zanechá spoustu cédéček. Nezanechal mu ale hudbu, nýbrž mu na nich vypráví pravdu o té hrozné události, která se loni stala… Duncan doufá, že mu Timův příběh pomůže s největším problémem čtvrťáků – esejem o tragédii

Z části je kniha vyprávěna z Duncanova pohledu v současnosti, který řeší hlavně svůj esej, nejhorší pokoj na patře a vztah s dívkou jménem Daisy. Hlavně mu ale jde o Timův příběh, jelikož nic nechce tolik, jako znát pravdu. Většina příběhu se ale odehrává právě v minulosti, v Timových nahrávkách, kde popisuje vše od jeho zamilovaného vztahu s Vanessou, příchodu na Irving až se pomalu schyluje k tomu osudnému večeru, kdy se všechno zhroutilo.

Celá knížka je spíše poklidná, příjemná, jemně přemýšlivá, ačkoliv z ní trochu mrazí, když člověk stále přemýšlí, co se jen mohlo stát tak tragického. Jinak je nám ale popisován časem protkaný zamilovaný příběh mezi albínem Timem a krásnou Vanessou, holkou nejoblíbenějšího kluka na škole.

Od knížky nelze čekat příliš akce, moc se tam toho neděje. Jak jsem zmínila, jde o o něžný, klidný příběh, tak klidný, až to začíná být divné. A pak je tu velké bum, šok, kdy se to stane a jeden si uvědomí, že to všechno bylo jen ticho před bouří, která jej smete, rozbušila mi srdce obrovskou rychlostí a chvíli jsem se nemohla nadechnout, probodla mě tisíci rampouchy ze všech stran.

Esej o tragédii je kniha, která vás chytne už od první stránky, něžně si vás přivine, zamotá do svého sněhového bytí, kde je vám v letních dnech tolik příjemně a vy si ji zamilujete a jen těžko se od ní budete odtrhávat. Jde o knihu plnou emocí, lásky a hlavně relevance, relevance a relevance. Velmi mě chytila za srdíčko a ještě den po dočtení nad ní musím přemýšlet. Nemohu jinak, než vám všem tuto knížku doporučit. Je úžasná.

rdjžtrdjžtrdjžtrdjžtrdjžt

5 Replies to “Esej o tragédii”

1. Recenze mě přesvědčila o tom, co jsem už věděla: že si jí moc chci přečíst a že to vyžaduje emocionální přípravu. Uff, dám se do toho po prázdninách 😀