Boj o trůn

Název: Boj o trůn (Svět Tryllů #3)

Originální název: Ascend (Trylle #3)

Autor: Amanda Hockingová

Počet stran: 310

Nakladatelství: Fortuna Libri

Wendy to teď rozhodně nemá jednoduché. Královna Elora, Wendyina matka je příliš nemocná, takže princezna musí všechno řešit sama. Mimo to ji čeká další důležitá povinnost – vdát se za markýze Tovea, který je její blízký kamarád, ale nikdy nebude schopna jej milovat. Starostí stále přibývá, Vittra útočí na ostatní tryllská města a Tryllové umírají po tisících. Zdá se, že Wendy je jediná, kdo může zachránit svůj lid.

Nyní je již od začátku na hlavní hrdince vidět, že dospěla. Už to není ta ufňukaná, malá holka, která je zmatená ze všeho, co se děje kolem a chová se jak malé děcko. Wendy se postavila na nohy, je schopna rozumně uvažovat a chová se tak, jak by správná královna měla.
Finna autorka v knize dost omezila, což pro mě rozhodně nebyl problém. V prvním díle byl fajn, v druhém jsem měla chuť ho zaškrtit a potřetí ho tu naštěstí nebylo tolik, takže mi vlastně ani nevadil.
O to víc bylo v knize Lokiho, který přišel do Föreningu žádat o azyl, poté, co jej král Vittry krutě mučil. Loki byl tedy na skoro každé stránce a já se ho nemohla nabažit. Každou chviličkou jsem toho kluka zbožňovala víc a víc, rozplývala se nad ním a moje srdíčko po něm bezmezně tlouklo v rytmu tužby. Loki byl pro Boj o trůn velké plus, díky němu se mi hned knížka líbila mnohem více.
Překvapivě ani ostatní postavy neudělali nic, čím by získali mé sympatie v mínusovém stavu. Občas mě někdo něčím naštval, že jsem zabručela své „grrr“, ale nebyla snad žádná postava, která by si vyloženě koledovala o dvě stě dvacet dva ran pánví. Na postavách Amanda Hockingová rozhodně zapracovala.

Knížka se nejen dobře četla. Knížka upřímně řečena nešla nečíst. Zatímco předchozí knihy trilogie byly pro mě většinou čistě odpočinkové, takové ty příjemné oddechovky, Boj o trůn byl velká změna. Než jsem se nadála, byla jsem v polovině a najednou frrr a já dočítám posledních pár kapitol. I když jsem chtěla, bylo dost těžké se od čtení odtrhnout, poprvé se Amandě podařilo mě do děje vtáhnout a já příběh prožívala spolu s hlavními hrdiny. Emoce mnou třásly, že jsem to tak ani nečekala.

Na Amandě je vidět vlastnost, které si u spisovatelů velice cením. A tou je postupné zlepšování, když každá nová kniha, kterou od týž autora čtete, je ještě lepší než ta předchozí. V mém žebříčku se jí jen pomoci této knížky podařilo vyšplhat z kolonky průměrných spisovatelů až k těm, u nichž si po  přečtení řeknete: „Páni, to bylo skvělé!“ Protože přesně to je případ Boje o trůn.

Někdy bývají závěry sérií zklamání, no v případě Amandy to tak rozhodně není. Právě naopak – byla jsem velice příjemně překvapena a čtení jsem si stoprocentně užila. Je to skvělá třešnička na dortu tryllské trilogie a už jen kvůli závěru mohu tuhle YA sérii jen doporučit a sama doufám, že si přečtu další knihy této úžasné autorky.

rdjžtrdjžtrdjžtrdjžt

Děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za poskytnutí recenzního výtisku.

One Reply to “Boj o trůn”