Aliance

Název: Aliance

Originální název: Allegiant

Autor: Veronica Roth

Počet stran: 361

Nakladatelství: CooBoo

Tris se s Tobiasem a přáteli vydává za hranice rodného Chicaga, kde panuje občanská válka mezi frakcemi. Zjišťují nové informace o sobě, o světě, o historii, o Divergenci a o hrůzném experimentu, který započal před generacemi. Jakmile již postavy nemusí čelit válce, do popředí problémů hlavních hrdinů nastupuje současná situace a vyrovnávání s pravdou, která leckdy bývá krutá…

Na rozdíl od předchozích dílů je kniha vyprávěna střídavě z pohledu Tris a Tobiase. Rozumím, proč to autorka udělala, ale tento jev se mi nelíbil. Když už, měla tak učinit od počátku trilogie a ne jen u třetího dílu. Z Tobiase, kterého jsem tolik milovala mi udělala ufňukaného kluka, který vás štve víc, než ty otravné hlavní hrdinky. Navíc jsem jen těžko rozlišovala, jestli kapitolu vypráví Tris nebo Tobias.

I Tris mě v tomto díle vadila, jako spousta dalších postav. Vadilo mi, jak všichni hodili za hlavu skoro všechno, co se dělo celé jejich životy, že lidé z jejich města umírají ve válce a oni si jen povídají a v hlavě přemítají o filosofii a svém DNA.

Celkově si ve většině knihy pořád jen povídají, přemýšlí, povídají, zjistí něco šokujícího a pak o tom přemýšlí. Pár prvních kapitol se něco dělo, pár posledních k závěru, ale jinak od knihy žádnou akci nečekejte, protože tam skutečně z devadesáti procent není. Děj je utahaný a místy až nudný, že se musíte nutit ke čtení, což je třeba naprostý protiklad Divergence.

Dovolím si vyzdvihnout, že Veronica umí psát. Styl psaní mi vždycky sedl a vždycky byl dokonalý a autorka mi ukázala, že má talent. Má v hlavě úžasné myšlenky, její fantazie nezná mezí, dokáže vám zahrát na emoce, zničit vás, rozplakat vás, rozechvět krev v celém vašem těle, nebo ji zmrazit.

Tahle série měla obrovský potenciál a hodně jsem od ní čekala. Svým způsobem mi Aliance dala přesně to, co jsem si přála, protože s akcí a čtivým textem jsem počítala v případě Rothové jako se samozřejmostí, po zkušenostech z předchozích knih. A tam byl bod zlomu. Děj se v knize prostě nevyvedl. V tom dle mého Veronica zklamala, přesto jsem ohromně natěšená na její další knihy.

rdjžtrdjžt

Recenze psána pro Databázi knih.

3 Replies to “Aliance”

1. Taky si myslím, že série (první dva díly) měly obrovský potenciál, ale Aliance se prostě nevyvedla. Poslední díl mě zklamal, přesto mě však dokázal i zničit – prostě jak to skončilo..
    Od Aliance jsem čekala něco víc..

2. Četla jsem jen Divergenci a Rezistenci, Divergenci čtu znovu, abych si mohla přečíst Alianci. Podle většiny názorů je to nejslabší kniha, ale snad se mi bude líbit. HOOOOOODNĚ by mě mrzelo, kdyby kniha nebyla dobrá. Ale přesně vím, co chceš svou recenzí říct. Napsané hezky, ale nebylo to akční. No uvidím 🙂
    Moc hezká recenze!! 🙂