Ten, kdo stojí v koutě

Název: Ten, kdo stojí v koutě

Originální název: The perks of being a wallflower

Autor: Stephen Chbosky
Počet stran: 216
Nakladatelství: Brio

Charlie je (ne)obyčejný chlapec, který zrovna začíná první ročník na střední škole. Svůj příběh píše v dopisech, někomu, jehož jméno neznáme. Celý život se Charlie schovával, zůstával stát v koutě, zkoumal, co se kolem něj děje a jeho nejbližšími společníky byly knihy. Když ale potkává nevlastní sourozence Patricka a Sam, všechno se mění a Charlie se rozhodne, že je na čase se „zapojit“. A tak pro něj začíná opravdový život, Charlie poznává nové přátele, pociťuje první zamilovanost a dělá skvělé věci, stejně jako dělá chyby, protože ty na té jízdě dělá každý.

Co se týče Charlieho, je to neskutečně úžasná postava. Takový ten typ kluka, nad kterým se člověk musí usmívat, takový, kterého by jste chtěli za kamaráda. Chápala jsem veškerá jeho rozhodnutí, prolévala jsem s ním jeho slzy, cítila jeho smutek a trápení, smála jsem se s ním a společně jsme se cítili nekonečně.

Styl psaní je neuvěřitelný. Naprosto poutavý, příjemný, Charlie píše otevřeně a tak, jak to cítí. Vytrhl mě na chvíli z mého života a žila jsem s ním ten jeho, nemohla jsem se odtrhnout, ta jízda byla úžasný zážitek. Je to ironické, ale zároveň mě z mého života vytrhovala a zároveň nutila o něm přemýšlet. Díky Charliemu jsem si uvědomila, že každý potřebuje žít, že to stojí za to, žít opravdový život, protože nic není krásnější, než pocit nekonečnosti. Charlie je jeden z mála lidí, kteří mě kdy učinili šťastnou.

Myslím si, že tohle je neobyčejná kniha a měl by si ji přečíst každý, protože se každému musí líbit. A nezáleží na tom, jestli je vám patnáct nebo čtyřicet, je to taková ta kniha pro všechny, taková ta kniha, která vás nadchne, zamilujete si ji a navždy se vám zapíše do srdíčka.

Nevím, co bych vám ještě mohla o knížce navyprávět. Podle mě je to dokonalá knížka a patří mezi jednu z nejlepších, které jsem kdy četla. Přečtěte si ji, přečtěte si ji všichni a neváhejte. Tahle malá knížečka v sobě skrývá něco velkého a nikdo by o to neměl být ochuzen.

rdjžtrdjžtrdjžtrdjžtrdjžt

16 Replies to “Ten, kdo stojí v koutě”

1. Kdybych knihu nečetla a neměla na ní už svůj názor, tvoje recenze by mě ke čtení určitě neuvěřitelně moc nalákala. Úžasná recenze. 🙂 … Charlie je úžasný s tím naprosto souhlasím a příběh je taky super. Jen bohužel nějak nemůžu sdílet to nadšení 🙁 Nejspíš jsem asi nebyla v té správné náladě a nejspíš si knihu znovu přečtu, až se mi bude zdát, že právě tu pravou náladu mám. 🙂 Jinak jak říkám, recenze je úžasná 😉

2. Recenze je úžasná 😀 Co jsem zatím tak četla tvé recenze tak máš na spoustu knih podobný názor jako já, takže fakt přemýšlím o tom, že si knížku koupím (až přečtu ty, co se mi nahromadily v knihovně) 😀 Navíc to jméno… Charlie. Jedna moje kamarádka píše povídku, kde má hlavní hrdinka bráchu Charlieho a ten je tak neskutečně úžasnej, že to jméno prostě miluju 😀
    Recenze je výborná a nechala ve mě zájem o to si knížku přečíst, takže si myslím, že odvádíš skvělou práci 😀

3. Pěkná recenze:) Já knihu ještě nečetla ale viděla jsem film, jednou v angličtině a dvakrát ve španělštině. Myslím, že si knihu brzy přečtu, zajímá mě co chybělo ve filmu a co naopak bylo uděláno jinak a navíc mě navnadila tvá recenze:))

4. VČERA jsem jí dostala k narozeninám!!! I’m soooooooooooooooooooooooo happy!! Je skvělá, sice ji ještě pořád čtu, ale zbožňuju ten styl psaní. Je mi hrozně blízký. Myslím si, že každý puberťák si knížku oblíbí s tím, že ho uklidní. Myslím to tak, že ví, že v tom není sám a jiní puberťáci podobné věci zažíjí taky včetně Charlieho. Prostě boží;) skvělá recenze.