Název díla: Lovec duchů (Oni #1)

Originální název: Ghosthunter (Das Licht, das tötet #1)
Autor: Derek Meister
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Existují. Ian Boroughs to ví. Vidí je. Slyší je. Cítí je.
Objeví se z ničeho nic. Čeho se dotknou, shoří. DUCHOVÉ.
Můžou tyto bytosti za smrt jeho otce? Jsou příčinou, proč je Ianův děda více než třicet let nezvěstný? Společně se svým nejlepším kamarádem se 17letý Ian rozhodne, že je vypátrá, aniž by měl nejmenší tušení, jak nebezpeční duchové jsou…

Kniha pro mě byla zvláštním překvapením. Něco jsem od ní čekala a to se vyklubalo v úplně něco jiného. Moje očekávání bylo absolutně jiné. To co ale přišlo nebylo horší, byla jsem překvapena příjemně. Z očekávaného tajemného mystery se nakonec vyklubal akční sci-fi thriller, pokud to tak mohu nazývat. Kniha byla, řekněme „tvrdší“ než jsem čekala a jestliže si potrpíte na mystery s tajemnem, duchy a nějakým tím románkem, pak ruce pryč. V knize je vážně hodně akce, nezbývá v ní čas na nějaké uvolnění při kterém si spolu s hrdinami oddechnete. Zkrátka to jede nonstop.
Přestože vše prolínala ta akce, s postavami jsem se neuvěřitelně sblížila. Přes to všechno jsem je postupně poznávala. Některé jsem si oblíbila vážně hodně, jiné se mi doteď hnusí před očima. Sám hlavní hrdina Ian a jeho kamarád Bpm na mě působí úžasným dojmem, provádět ty dva bylo něco úžasného. Výrazy a chování postav vám odhalily jejich vlastnosti, jejich život, vše bylo velmi realistické. Také jsem si velmi objevila německého vědce Daniela, který pracuje na výzkumné stanici na Antarktidě. Doslova mě uchvátila jeho touha po dobrodružství, jeho odhodlání, cílevědomost. Další oblíbenou postavou se mi stala japonská dívka Čijo, malá zlodějka, u které mě zaujala obrovská odvaha, síla a jasná mysl. Čijo mi po celou dobu byla velmi sympatická, velmi jsem s ní soucítila a její linii prožívala více než u ostatních postav.
Další věc nad kterou jsem hodně přemýšlela, byla spojitos mei všemi postavami. V jednu chvíli čtu o chlapci který vidí duchy, v další u muže co zkoumá ledy na jižním pólu a zanedlouho u japonské zlodějky. Čekala jsem, že se to časem v knize odhalí, ale nic. Četla jsem až do konce a tam jsem pocítila lehký náznak souvislosti mezi Čijo a Ianem, jinak nic. Do konce knížky se to pouto co je spojuje do jedné knihy neukázalo. Ovšem s tím nemám problém, alespoň jsem víc napnutá na další díl. Ale bylo to trochu matoucí.
Už jsem zmínila, že tohle není knížka pro malé holky. Velkou roli v knize hrála fyzika, která v podstatě může za celý děj, což bylo trochu podivuhodné. Často se tam používaly fyzické a vědecké výrazy, psalo se v ní o rúzných výzkumech a experimentech,protože všechny souvisely s dějem knihy. Přestože nejsem příznivcem fyziky, napatří k mým oblíbeným pedmětům, tuto knihu bych si přála jako učitele. O té vědě a fyzice mě číst bavilo a pochopila jsem téměř vše a jsem ráda za ponaučení.
Je zajímavé, že první věta knihy mě zaujala až na konci. Na začátku jsem stejně jako hrdinové nechápala, jak velký bude mít význam a pochopila jsem to až v posledních odstavcích. Líbila se mi spojistost mezi první a poslední větou, které v mé mysli vytvořily něco záludně úžasného. Díra v plotě vedla do jiného světa. Molo vedlo do jiného světa. Ty věty mi nechaly mysl otevřenou. První hádanka byla odhaleno koncem knihy a ukázala mi směr k odhalení té druhé. Pokud jste knihu nečetli, nejspíš nepochopíte. Bylo to… jako kouzlo.
Pro mě byla kniha úplně něco jiného, než normálně čtu. Nebyla to určitě dívčí kniha, ale já zvládnu leccos, proto se mi zalíbila. Bude mít další dva díly a já jsem víc jak přesvědčena o tom, že je dostanu do své knihovničky. Jestli si potrpíte na něžnost, pak bych si knihu nepořizovala. A jestli zvládnete drsnou akci a něco více klučičího, pak vám knihu rozhodně doporučím, budete mile překvapeni, jako já.
 rdjžt rdjžtrdjžt
Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.