Jmenuji se X

Název: Jmenuji se X

Originální název: The story of X
Autor: A. J. Molloy
Nakladatelství: Fragment

Láska, co spaluje. Touha, co ničí.
Příběh je vyprávěn z pohledu Alexandry, neboli Ixky, která přijíždí do Neapole, aby jako studentka získala podklady pro studium o italské mafii. Brzy se setkává s miliardářem Marcem Roscarrickem, který ji naprosto okouzlí a Ixka na něj nedokáže přestat myslet. Aby však mohla s Marcem být, musí přistoupit na jeho podmínky a poddat se mu. Zdá se, že lord Roscarrick má děsivé, erotické a vzrušující tajemství, do kterého se Alexandra nechá zatáhnout.

Alexandra je snad ta nejhorší knižní hrdinka, se kterou se člověk může potkat. Naprosto naivní a hloupá, chová se jako malá holka. Jestli takhle bude vypadat má úroveň za osm let pak se děsím. Člověku leze na nervy a má chuť jí omlátit něco o hlavu, jinak to skutečně nejde. Už jen to, že si nechává říkat Ixka, bože, to je naprosto strašné. Dalo by se říct, že prostě propadne do letní lásky s tajemným sexy miliardářem a naivně je schopná udělat cokoliv, naprosto cokoliv, aby s ním mohla být. Navíc je ta holka věčně nadržená až to bolí, sex jí nestačí ani několikrát denně a postupem času už mi její sklony k nymfomanii připadají až moc otravné.
O Marcovi věčně prohlašuje, jak je úžasný a dokonalý a všechno možné, no já na něm nic okouzlujícího skutečně nevidím, netuším, co by se mi na něm tak mohlo zamlouvat – tedy snad kromě těch miliard.
Ještě zmíním Jessicu, Alexandřina kamarádku, která je prostě naprostá děvka a v tom ji Ixka tak nějak obdivuje, protože ona sama měla na svůj velice vysoký věk teprve dva milence, takže je samozřejmě v sexu strašně zaostalá, inu o Jess pořád říká, jak je skvělá kamarádka a lepší nejlepší kamarádku si nikdo nemohl přát. Nermám tušení, kde na to přišlo, protože na té holce mi nic úžasného nepřišlo.
Celkově jsem si absolutně žádnou postavu neoblíbila, všechny mi byly šíleně nesympatické a opravdu nikdo z celé knihy za nic nestál.
OK, ta věc s mysteriemi se mi vcelku líbila. Líbilo s emi tam vžití mafie a celé to zasvěcování působilo dost zajímavě, mysteria byla snad to málo co mě na knize bavilo. Jen mě absolutně vyřadilo Marcovo chování ke konci mysterií, všechno se úplně pokazí a jde o život v zásadě jen proto, že je to žárlivý idiot.
Nevím, co si o tomto „díle“ myslet. Autorka, které se mimochodem ani nedivím, že toto vydává pod pseudonymem, já bych se styděla kdyby lidé věděli, že toto, co se označuje za knihu, jsem napsala já, se snažila dát do kniha tak nějak moc věcí. Chvílemi je to přes stránky popisovaný sex, v jednu chvíli jde o něco akčního z tajemství mafie, jednu chvíli dlouhé odstavce o itelaské historie, pak zase tajemné erotické rituály a aby toho nebylo málo, nejspíš se rozhodla z celého příběhu udělat příběh o velké, epické a nekončící lásce, o čemž nasvědčuje ten příšerný konec.
Dlouho mi trvalo, než jsem se přes knihu dostala, četla jsem ji dlouho a mám na to oprávnění – jelikož tato „kniha“ je taká nesmyslná slátanina, že si od toho člověk potřebuje odpočinout. Kniha, od které jsem něco čekala, a nedostala naprosto nic, mě zklamala, ale věřím, že si najde nějaké nenáročné čtenáře, které tato, s prominutím totální blbost, nadchne. Nelituji, že jsem si knihu přečetla, zkusit se má vše a místy to skutečně nebylo tak špatné, ale rozhodně to není nic, k čemu bych se třeba jen jednou vrátila.
rdjžt
Nakonec chci poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku, kde si také knihu můžete zakoupit.