Den, kdy jsem zabil svého otce

Název: Den, kdy jsem zabil svého otce

Originální název: O dia em que Matei Meu Pai

Autor: Mario Sabino

Nakladatelství: JOTA
Počet stran: 174
Zabil jsem svého otce. Tohle prohlášení o sobě může říct hlavní hrdina strhujícího románu Maria Sabina. Hlavní hrdina knížky, jehož jméno nebylo v celé knížce ani jednou zmíněno, je skutečně otcovrahem. Na začátku příběhu se dozvídáme, že svého otce zabil. Víme, že to byl on, víme, koho zabil, víme, jak to udělal. Jedna otázka vám však zůstane nezodpovězená- proč to vlastně udělal? „Zabít je jednoduché. Obtížné je zjistit, proč jsme zabili.“ A právě o tomto je smysl celé knihy.

Otcovrah k nám promlouvá jako k psychiatričce, což dělá celou knihu ještě zajímavější. Postupně nám odhaluje svou minulost, své myšlenky, svůj život, své já. Kniha je navíc doplněna nedokončeným příběhem s názvem Budoucnost, příběhem z pera hlavního hrdiny. Při čtení Budoucnosti si čtenář hledá spojitost mezi hlavním hrdinou, kterého stvořil Mario Sabino a Antônimem, kterého stvořil sám hlavní hrdina.
Vůbec celá kniha čtenáře nutí k věčnému přemýšlení. Je plná filozofie, která nám pomalu pomáhá odhalit skutečnost. Asi tak, jak pomáhala i otcovrahovi zjistit, proč svůj hrůzný čin udělal.
Mario Sabino stvořil něco naprosto úžasného, něco tak děsivého, že z toho čtenář tají dech. Den, kdy jsem zabil svého otce vás chytne a již nepustí a ještě několik dnů i nocí vás bude nutit nad celým příběhem přemýšlet. Když čtete tuto knihu, nedává nic, co jsme kdy znali žádný smysl. Tahle kniha vás ohromí. Postupně vám odhaluje kousíčky skládanky a s každou další kapitolou získáváme nový. A teprve s poslední kapitolou, s posledními řádky se všechno, nad čím jsme po ta stránky dumali, konečně odhalí. Celá kniha má naprosto šílený konec, po kterém zalapáte po dechu, otevřete pusu a řeknete si: Tak to bylo něco.
Den, kdy jsem zabil svého otce je zcela něco jiného, než jsem kdy četla. Úplně jiný šálek kávy. Kniha je hodně výrazná, zaryje se vám do paměti a to na dost dlouho. Na knihy, jako je tato se nezapomíná. Je to něco výjímečného. A mně se to líbilo.
Knihu doporučuji všem, kteří chtějí zkusit něco, co tu ještě nebylo. Možná vás kniha pohltí, možná ne. Není stvořena pro každého, usuďte sami, jestli je vase mysl natolik zralá, aby vstřebala a pochopila tento příběh, ze kterého běhá mráz po zádech.
rdjžtrdjžtrdjžtrdjžt
DĚKUJI KNIHCENTRUM.CZ ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU
Knihu si můžete zakoupit zde